Wednesday, May 18, 2011

Resor Berättelser om Venizia, Italien

BackgroundVenice idag är en labyrint av smala gator och många kanaler. De mindre vattendrag kan passeras till fots broar. De större vattensamlingar kräva någon form av farkost för att göra korsningen. Det är möjligt att hyra en gondol för att få dig runt. Eftersom dieseldrivna färjor är dyra, ibland besökare hyra en gondol bara för att få till andra sidan av en kanal. PreludeI besökte Venedig med mig själv och jag vandrade runt den magnifika labyrinten av gator till fots. Jag var i närheten av Basilica di Santa Maria della Salute, som är en vacker välvd struktur ligger på en smal landremsa som kommer till en punkt strax förbi domkyrkan. Mina ben var trötta, så jag dök in i en av de många kaffebarer som kan hittas i staden CafeAt kaféet fanns en uteplats som var nästan full, så jag gick mot insidan matplats, vilket var nästan tom. När sittande, frågade jag servitören om en cappuccino och en tårta. Han följs och efter dryck och bakverk kom jag tillbringade de närmaste en halvtimme att skriva i min dagbok. Då jag betalade min räkning, lämnade ett tips på bordet och lämnade lokalen. Något är MissingI hade gått i ca 10 minuter, när jag kom över en intressant synpunkt som krävde en bild. (Egentligen varje plats i Venedig är bra för en bild, men det är en annan historia) sträckte jag mig efter min ryggsäck att ta min kamera, men kunde inte hitta min kamera. Insåg att jag förmodligen hade lämnat den digitala enheten på kaféet, spåras jag omedelbart mina steg och efter bara ett par felkörningar hittade kaféet. ConclusionThe servitör såg mig genast och verkade veta varför jag hade återvänt. Jag frågade honom för kameran och han sa att jag kunde ha tillbaka kameran för fem euro. Jag skrattade för mig själv på min egen glömska och utan fanfarer betalat de fem euro. Den kvällen när jag gick igenom bilderna av dagen, upptäckte jag bilder på alla anställda som arbetade på caféet, artighet av min servitör. Dessa var de enda bilder av människor, som hade spelats in på min kamera för den dagen.

No comments:

Post a Comment